آیت الله بهجت حاضر به بیان كراماتشان نبودند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، ‌آیت الله فاطمی نیا روز دوشنبه در مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی 'محمدتقی بهجت' در دانشگاه تربیت مدرس با تاكید براینكه عارف باید مجتهد باشد به بیان برخی از ویژگی های عارفانی همچون آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی و آیت الله بهجت پرداخت و یادآور شد: ‌آیت الله بهجت در طول زندگی خود جز خدا را نمی دید.

وی نسبت به اظهار نظر برخی افراد كه بدون تخصص به نقد عرفان و فلسفه می پردازند هشدار داد كه این اشخاص با نقدهای خود،‌ ویژگی های شخصیتی عرفایی همچون آیت الله بهجت و قاضی را در چشم جوانان خلاف واقعیت نشان می دهند.

فاطمی نیا به خطبه فدكیه حضرت زهرا (س)‌ اشاره كرد و اظهار داشت: ‌یكی از ویژگی های آیت الله بهجت استقامت بود و حضرت زهرا (س) در خطبه بستر شهادت فرمودند كه چقدر زشت است شمشیرهایتان كند شده و جدیت های شما تبدیل به بازی شده است.

فرزند آیت الله بهجت نیز در این مراسم با اشاره به برخی از ویژگی های پدر خود به بیان مقام اهمیت انسان درمقایسه با جهان آفرینش پرداخت و گفت: ‌خداوند انسان را برای بی نهایت آفریده است.

حجت الاسلام 'علی بهجت' افزود: انسان برای عمر كوتاه خود نهایتا یكصد ساله خود، 20 سال درس می خواند ولی باید دقت كند كه برای بی نهایت، چقدر باید درس خواند.

وی از ‌علم به عنوان ابزار ترقی انسان یاد كرد و گفت: اگر علم به عمل منجر نشود ارزشی ندارد و بعضی از علماء همزمان با آموختن علم آن را به معرفت رسانده و عمل را بالا برده و با این دو بال به اوج می رسند.

یكی از شاگردان ‌آیت الله بهجت نیز در این مراسم گفت: ‌من در طول 25 سال كه در محضر این مرجع تقلید بودم سخنان بسیار كمی از ایشان درباره شخصیت خودشان شنیدم.

حجت الاسلام 'محمد روحی' افزود: یكی از مهمترین صحبت های ایشان این بود كه فرمود من در طول عمر خودم هیچكاری را برای نشان دادن خود انجام ندادم.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم بزرگداشت به بررسی خطبه فدكیه پرداخت و گفت: فاطمه زهرا (س) مهمترین عامل انحراف را پشت كردن مسلمانان به قرآن معرفی كرده و این انحراف را به رخ آنان می كشد.

حجت الاسلام 'علی فلاح رفیعی' خاطرنشان كرد: خطبه فدكیه درباره استدلال هایی است كه فاطمه الزهرا (س)‌ در برابر مردم به قرآن استدلال كردند.

وی فلسفی ترین قسمت خطبه فدكیه را بخش ‌ابتدایی آن دانست و گفت: 'شكر خدایی را كه نعمت داد و الهام كرد' دخت نبی مكرم اسلام با این دو جمله تمام پیام خود را رساند زیرا ولایت، بالاترین نعمت و وحی، بالاترین الهام است.

نشست شرح و بررسی خطبه فدكیه و مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله العظمی بهجت عصر دوشنبه به همت نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با حضور فرزند و جمعی از شاگردان این مرجع تقلید وهمچنین اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

آیت الله العظمی بهجت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال 88 دار فانی را وداع گفته و به ملكوت اعلی پیوست.

مراسم سومین سالگرد ارتحال این عارف و دانشمند فقیه پنجشنبه شب، 27 اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله محمد امامی كاشانی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: